miercuri, 16 iunie 2010

Florian Doru CRIHANĂ, cu expoziţia “Satirische Idyllen”, la Zemun, Serbia


De curând a avut loc la Zemun-Belgrad vernisajul expoziţiei Salonului Internaţional de Caricatură ediţia a 15-a, urmat în aceeaşi zi de vernisajul expoziţiei "Satirische Idyllen" şi lansarea albumului cu acelaşi nume, ale pictorului satiric Florian Doru CRIHANĂ şi de încă două zile de colonie a caricaturiştilor la clubul nautic Siroka Staza.
Cele trei evenimente, vernisajul expoziţiei salonului, vernisajul expoziţiei lui Crihană şi cele două zile de colonie a caricaturiştilor, au adus un număr record de participanţi. 


În ciuda reducerii numărului de invitaţi faţă de anii anteriori, au fost prezente la evenimente aproape 350 de persoane, dintre care: artişti din Suedia, Scoţia, Bulgaria, România, Belgia, Serbia şi oameni de cultură din Italia, Elveţia şi Germania. 

După câţiva ani de absenţă din spaţiul competiţional, aflat sub povara emoţiei reîntâlnirii cu o expoziţie de consistenţă şi valoare internaţională, dar şi a incertitudinilor pe vremuri de criză, Crihană a avut revelaţia plină de bucurie a recunoaşterii unanime a valorii sale de pictor satiric. 
O comparaţie între cele două expoziţii s-a impus, cert în favoarea autorului român, precum au recunoscut mulţi dintre vizitatori şi chiar înşişi organizatorii.
 

Expoziţia, ce va putea fi vizitată inclusiv în luna iulie a.c. la Galeria Stara Kapetania, reuneşte o selecţie de lucrări din expoziţiile “Nuduri”, “Musca”, “Portrete” şi “Iarna”, prezentate deja pe simezele româneşti. Dar, un fapt important, aprecierile au venit laolaltă cu cele pentru expoziţiile prezentate anterior pe internet “Portrete”, “Musca” şi “Veneţia”. 

Iată cum povesteşte Florian Doru Crihană, pe scurt, periplul său la Zemun:
 

”Până să ajung la Belgrad m-am tot întrebat care va fi reacţia caricaturiştilor şi a oamenilor privind dispariţia mea de vreo patru ani din reţeaua de concursuri internaţionale. Mă vor considera ei "retras" sau un creator în declin. 
... 
Eu am stat lipit de un colţ în expoziţia mea şi am savurat timp de 30 de minute publicul vizionând expoziţia pe trei rânduri, în stare de hipnoză, într-o linişte absolută. A fost încântător... Însusi gigantul caricaturii sîrbe de presă Predrag Koraksic – CORAX a venit la mine să se prezinte, să mă felicite.
...
Majoritatea timpului am fost aproape de prietenul meu Dieter Burkamp – Germania (n.a. Editura TRAG - organizatorul expoziţiei din Serbia şi editorul albumului "Satirische Idyllen")."