"Disimulare“
este o colecție, o vitrină de stări, chipuri și fațete. Ioana Maria
Sisea portretizează, amalgamează, analizează polaritatea personalității,
investigând natura duală a structurii umane. Nimic nu este esență pură,
doar un alter ego, probabil incorigibil, dar inconturnabil. Orice chip
are imprimat un semn, o pată, o cicatrice, dar orice pată are și o
suprafață imaculată, neprofanată.
Expoziția propune o desfășurare vizuală a plurivalenței ființei umane, o dezbatere sinceră despre recunoaștere și asumare.
Expoziția propune o desfășurare vizuală a plurivalenței ființei umane, o dezbatere sinceră despre recunoaștere și asumare.
Măștile
Ioanei Sisea înfățișează suma tuturor aspectelor egoului, nu doar a
celor acceptate, ci în egală măsură a celor deloc remarcabile,
contestabile, indezirabile.
Între pată și imaculat, între colorat și incolor, între formă și diform, Ioana Sisea jonglează cu expresivitatea. Măștile distorsionate se coagulează în organisme, în pulsații, în ritualuri magice, în lavă vulcanică. Pe măștile fine, lise, elegante, Ioana intervine parțial cu incizii asupra porțelanului, adăugându-i vigoare.
Asemeni personajului principal ce tranzitează culoarul hotelului din filmul lui Jean Cocteau, „Le sang d’un poète“, chipurile pe care le privește tânăra artistă, nu sunt altceva decât jocuri fictive ale fiecăruia dintre noi, spectatorii săi."
Între pată și imaculat, între colorat și incolor, între formă și diform, Ioana Sisea jonglează cu expresivitatea. Măștile distorsionate se coagulează în organisme, în pulsații, în ritualuri magice, în lavă vulcanică. Pe măștile fine, lise, elegante, Ioana intervine parțial cu incizii asupra porțelanului, adăugându-i vigoare.
Asemeni personajului principal ce tranzitează culoarul hotelului din filmul lui Jean Cocteau, „Le sang d’un poète“, chipurile pe care le privește tânăra artistă, nu sunt altceva decât jocuri fictive ale fiecăruia dintre noi, spectatorii săi."
Raluca Băloiu, critic de artă, curator expoziție