Muzeul
Colecțiilor de Artă din București adăpostește o expoziție permanentă,
exotică în contextul colecțiilor sale, de proveniență românească -
certificate ca fiind de mare valoare și reprezentare națională și
internațională.
Onda Shizuko (n. 1936, Tokio): Colecția, relativ nouă comparativ cu celelalte, apare ca o insulă de prospețime și culoare pură, având un grad inalt de modernitate. Tehnica, materialele utilizate și viziunea artistei stau mărturie.
"Compoziție cu portret și ou" (detaliu)
Donatoarea și autoarea lucrărilor, este sculptorița japoneză Onda Shizuko, deținătoare a unor premii importante precum: 1974 - Monaco Empire Contemporary Art International Award, 30th Anniversary Award and Showa Association Award 1976 Niki Exhibition, 1985 - 39th Niki Exhibition Minister of Education Award, 1998 - Romania 80th anniversary Achievement Award, France Lyon Museum of Art Award.
Colecții ale artistei mai sunt expuse la Sao Paulo Museum of Modern Art (National) Mexico și National Museum of Modern Art Monaco.
Sculpturile executate în plexiglas multicolor au uneori aliura unor instalații, căci obiecte și imagini stau suspendate în materia transparentă, oferind, la privirea de jur împrejur detalii și indicii noi.
Onda Shizuko (n. 1936, Tokio): Colecția, relativ nouă comparativ cu celelalte, apare ca o insulă de prospețime și culoare pură, având un grad inalt de modernitate. Tehnica, materialele utilizate și viziunea artistei stau mărturie.
"Compoziție cu portret și ou" (detaliu)
Donatoarea și autoarea lucrărilor, este sculptorița japoneză Onda Shizuko, deținătoare a unor premii importante precum: 1974 - Monaco Empire Contemporary Art International Award, 30th Anniversary Award and Showa Association Award 1976 Niki Exhibition, 1985 - 39th Niki Exhibition Minister of Education Award, 1998 - Romania 80th anniversary Achievement Award, France Lyon Museum of Art Award.
Colecții ale artistei mai sunt expuse la Sao Paulo Museum of Modern Art (National) Mexico și National Museum of Modern Art Monaco.
Sculpturile executate în plexiglas multicolor au uneori aliura unor instalații, căci obiecte și imagini stau suspendate în materia transparentă, oferind, la privirea de jur împrejur detalii și indicii noi.
Irina IOSIP
1. "Compoziție cu nud de femeie și motocicletă" (detaliu); 2. "Hiroșima" (detaliu); 3. "Compoziție cu portret și ou" (detaliu)
Notă (info.): Muzeul Colecțiilor de Artă
Muzeul readuce la viaţă perioada interbelică, o perioadă în care se conturează şi se impun renumite colecţii precum cele ale lui Iosif N. Dona, Garabet Avachian, Alexandra şi Barbu Slătineanu, Marcu Beza, Béatrice şi Hrandt Avakian ş.a. Selecţia pieselor stă mărturie nu doar pentru gustul diferiţilor colecţionari, ci şi pentru mijloacele materiale de care dispuneau.
Atenţia multora dintre ei se orientează, în mod explicabil, spre valorile locale confirmate, clasicizate, precum Theodor Aman, Nicolae Grigorescu, Ioan Andreescu dar şi spre artiştii ajunşi acum la maturitate artistică: Nicolae Tonitza, Gheorghe Petraşcu, Theodor Pallady, Lucian Grigorescu, Iosif Iser, Camil Ressu, Francisc Şirato, Alexandru Ciucurencu, Dimitrie Ghiaţă. Colecţionarii îşi îndreaptă atenţia şi spre lucrări de pictură, grafică, sculptură şi artă decorativă de provenienţă occidentală sau orientală. Anumite colecţii se remarcă prin tematica foarte clar definită (colecţia Simu – artă românească şi franceză, colecţia Slătineanu – artă populară, colecţia Béatrice şi Hrandt Avakian – artă decorativă şi orientală, colecţia Marcu Beza – arta Orientului Apropiat), în timp ce altele au un caracter monografic (colecţia Iosif Iser, colecţia Corneliu Baba, colecţia Lucia Demetriade Bălăcescu).
Inedit, între lucrările colecției Radu Ionescu se distinge și reprezentarea unor crini imperiali superbi realizată de Regina Maria a României.
Muzeul readuce la viaţă perioada interbelică, o perioadă în care se conturează şi se impun renumite colecţii precum cele ale lui Iosif N. Dona, Garabet Avachian, Alexandra şi Barbu Slătineanu, Marcu Beza, Béatrice şi Hrandt Avakian ş.a. Selecţia pieselor stă mărturie nu doar pentru gustul diferiţilor colecţionari, ci şi pentru mijloacele materiale de care dispuneau.
Atenţia multora dintre ei se orientează, în mod explicabil, spre valorile locale confirmate, clasicizate, precum Theodor Aman, Nicolae Grigorescu, Ioan Andreescu dar şi spre artiştii ajunşi acum la maturitate artistică: Nicolae Tonitza, Gheorghe Petraşcu, Theodor Pallady, Lucian Grigorescu, Iosif Iser, Camil Ressu, Francisc Şirato, Alexandru Ciucurencu, Dimitrie Ghiaţă. Colecţionarii îşi îndreaptă atenţia şi spre lucrări de pictură, grafică, sculptură şi artă decorativă de provenienţă occidentală sau orientală. Anumite colecţii se remarcă prin tematica foarte clar definită (colecţia Simu – artă românească şi franceză, colecţia Slătineanu – artă populară, colecţia Béatrice şi Hrandt Avakian – artă decorativă şi orientală, colecţia Marcu Beza – arta Orientului Apropiat), în timp ce altele au un caracter monografic (colecţia Iosif Iser, colecţia Corneliu Baba, colecţia Lucia Demetriade Bălăcescu).
Inedit, între lucrările colecției Radu Ionescu se distinge și reprezentarea unor crini imperiali superbi realizată de Regina Maria a României.