„Expoziție de artă decorativă” până pe 29 iunie a.c.
La Galeria Artelor, Cercul Militar Național - București
Aflăm
pe simeze o autoare reflexivă, atentă la armonii coloristice și la
detaliul tehnic al asamblării – foarte important în tapiserie,
precum și la alcătuirea unei expoziții în care fiecare lucrare
trebuie să aducă ceva nou, prin subiect, formă, culoare sau
tehnică, având o experiența expozițională de peste 30 de ani.
Indiferent de tehnica sau mai degrabă în tehnicile în care sunt lucrate, cusătură, broderie, tapiserie pe gherghef, croșetare, împletire sau colaj, păretarele se preling adesea din suprafața plană sau împung spațiul în volumetrii, dimensiuni și dispuneri interesante.
Privind lucrările rămâi uimit de câte culori, nuanțe și structuri au firele textile industriale, căci trebuie specificat, aportul personal al artistei în alcătuirea culorilor este minim. Și totuși, cu meșteșug și toate aceste materiale, culori și forme artista își definește o realitate specială, abstractizată, puternic colorată, care umple cu energia sa pozitivă Galeria Artelor.
Foarte
plăcute ochiului sunt vazele cu flori sau câmpurile cu flori care
de departe par a fi picturi, dar privind de aproape descoperim
detalii volumice alcătuite cu croșeta sau alte tehnici specifice. Referitor mai ales la aceste lucrări, găsim a fi interesant modul în
care artista sugerează sau materializează umbrele, chiar și atunci
când acestea vin cu un contrast dur.
Autoarea
aduce în prim plan tradiția obiectului cusut, țesut, împletit sau
croșetat, obiect de mândrie și dovada priceperii
gospodinei casei, trecând însă, mai departe, la alt nivel, mai
sofisticat, mai actual, mai modern, la actul artistic. Și trebuie
precizat, nu puține au fost vizitatoarele care s-au interesat asupra
tehnicilor și materialelor utilizate, prinse de vraja realizărilor
Angelei Buciu.
O
bucurie pentru suflet sunt și titlurile lucrărilor, precum
„Culcușul apei”, „Nașterea pământului din focul
primordial”, "Manuscrisul de aramă”, "Florile norocului”,
„Simfonie argintie pentru copacul alb”, „Limbile de foc ale
pământului”, care nu numai că divulgă background-ul filologic
al autoarei dar, pot fi ele însele subiecte ale unui volum de
poezii.
Irina IOSIP