marți, 27 noiembrie 2012

"SHOW–OFF, OF, OF!" - expoziţie manifest, Marilena MURARIU



„Când ordinea socială se dizolvă, clovnul părăseşte scena şi coboară în stradă: este fiecare dintre noi.”
(Jean Starobinski)

SHOW–OFF, OF, OF!
O nouă expoziţie manifest a pictoriţei Marilena Murariu

Muzeul Municipiului Bucureşti vă invită joi, 29 noiembrie 2012, ora 18, să participaţi la vernisarea expoziţiei Show-off, of, of! realizată de pictoriţa Marilena Murariu, în sălile Muzeului Municipiului Bucurest (Palatul Suţu).

Cu un an şi jumătate în urmă, în mai 2011, Marilena Murariu propunea la sala Simeza expoziţia-pamflet „Despre Elena în general”, în care regimul spectacular al puterii politice se configura întrucâtva subsidiar, ocultat fiind de debordanta „vivacitate” a ilustrei defuncte Elena Ceauşescu. În acelaşi registru artistic al expoziţie-manifest spectacolul politic devine subiectul nodal al actualei expoziţii a Marilenei Murariu, sugestiv intitulată Show–off, of, of!

În deja cunoscuta-i manieră echivocă pictoriţa se inspiră din (şi reeditează pe pânză) „inocente” programe televizate, axate pe spectacolul „pur” de varietăţi sau pe emisiuni cu „asumat” conţinut cultural-educativ, pentru a deconspira de fapt circul mediatic grotesc, subversiv întreţinut de politicieni.

Titlurile unor lucrări se abat nesemnificativ de la original, fie acesta numele unor show-uri cunoscute (Plasă de stele, Duminică noaptea în familie), fie formulări „memorabile” (Pe tocuri înalte..., Bunga-bunga). Altele sunt prelucrate doar cât să sporească efectul parodiant al mesajului (Te-mpui cu blondele, Zece şi un sfert pentru România). Toate sunt ferestre deschise către o lume pe dos, colcăind de o faună deconcertantă, în care recunoaştem de-a valma oameni politici şi de televiziune, „regizori” şi „actori”, manipulatori şi manipulaţi prinşi extatic într-o învăluitoare plasă de stele şi de interese.

Perversitatea agresivă a „sforarilor”, demersul lor viciat sunt exprimate în plan formal-anatomic prin corporalitate dezlănţuită ori surplus epidermic. Pectorali şi fesieri proeminenţi, ocheade şi gesturi complice, hohote şi chicoteli ale protagoniştilor sugerează defularea violenţei într-un cadru controlat, decompresia prin exces.

Alăturarea şocantă sau burlescă în acelaşi cadru a unor politicieni „incompatibili”, asocierea dintre aceştia şi alţi actanţi aparent apolitici trimit la încâlcitele iţe ale manipulării, din strânsoarea cărora – pare a afirma pictoriţa – nu scapă nimeni. Cel puţin aşa se explică prezenţa în expoziţie a ilariantului autoportret în dublă ipostază de balerină (M-a făcut mama artistă) – fabuloasă autoironie şi parafrază a lumii duplicitare în care trăim.

„Dincolo de grotescul pantomimei de bâlci expoziţia relevă tragismul condiţiei umane, victima căderii în egoism, vanitate, cupiditate şi dispreţ. Pictură politică, vor exclama unii. Frustrări de artişti, vor stabili alţii, mai docţi. Eroare. Expoziţia nu este politică, ci apolitică, ignorând diferenţele de partid aparente şi irelevante, exprimând doar disperarea, neputinţa, lehamitea, lipsa de speranţă, toate datorate păturii sau coteriei politice.“, scrie criticul de artă Virgil Mocanu despre actuala expoziţie a Marilenei Murariu.

În ciuda notorietăţii figurilor reprezentate, a prezenţei lor „strălucitoare”, personajul cheie, cel care le reuneşte invariabil de fiecare dată, este şi singurul anonim. Inspirat de un erou emblematic (autoportret) al artistului chinez Yue Minjun, împieliţatul motociclist al Marilenei Murariu îşi dezvăluie doar rictusul larg şi pomeţii îmbujoraţi de satisfacţie. De satisfacţia reuşitei show-ului zămislit.

Expoziţia rămâne deschisă în perioada 29 XI - 10 XII 2012, între orele 10 - 18, la Muzeul Municipiului Bucureşti, (Palatul Suţu) - vis a vis de Spitalul Colţea.

Marian Constantin, curator expoziţie

- COMUNICAT  -

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

VI “NOSOROG” Magazine Cartoon Competition

 
Magazine for satire, humor and cartoons “Nosorog” organize its sixth international cartoon competition!

Theme: USA (United States of America)
 “How do you see them“
Cartoon, Caricature, Short Comics – will be accepted

 Prizes:
First Prize: 200 euros + Diploma
Second Prize: Diploma
Third Prize: Diploma
10 Special Diplomas

Competition details:
1 – Technique: Any
2 – Maximum entries: seven (7)
3 - Write your name, country, address, phone number and e-mail address
4 - Deadline for entries: 15. January, 2013
5 – Send your art-work on e-mail:
Note: 300 dpi resolution; JPG, JPEG format
6 – If you send by post, address is:
MAGAZINE “NOSOROG”, CARA DUŠANA 4
78000 BANJA LUKA
REPUBLIC of SRPSKA, Bosnia and Herzegovina
Note: Please, do not send originals, because we will not send you back!
8 - IMPORTANT NOTE: In the event that the winner's country is under international sanctions, the organizer is not responsible if it can not deliver the prize!
9 - Jury members:
Mrs. Maria Claudia Re - Argentina, Mr. Aleksandar Blatnik - Serbia,
Mr. Milenko Kosanovich - Serbia, Mr. Gergi Josifov - Serbia,
Mrs. Tamara Lujak - Serbia, Mr. Micha M. Tumarich - Serbia,
Mr. Miladin Berich - Serbs Republic/BA, Mr. Goran Kljajich - Serbs Republic/BA
 10 – After Competition, will be organized Exhibition in city Banja Luka
We wish good art-work and successful participation to everyone.
International magazine for satire, cartoon and caricature “Nosorog”
City Banja Luka, Republika Srpska, Balkan, Europe

duminică, 4 noiembrie 2012

"Radu GABREA, Biografia unei opere", de Călin Stănculescu


Editura NOI Media Print deschide o nouă colecţie "CINEMAgrafica"

Seria biografiilor unor mari regizori români începe cu Radu Gabrea, cineast ce a lucrat în răstimp de peste 40 de ani fie în ţara mamei, Germania fie în ţara tatălui, România, sub două regimuri politico-sociale complet diferite dar şi în actualul regim de tranziţie prelungită.


„Este o încercare de a face dreptate” spune autorul volumului Călin Stănculescu, unui mare artist care a fost interzis vreme de peste 15 ani, care a dispărut din generice, referinţele de specialitate din cinematografia română, fapt ce a şters din memoria specialiştilor şi iubitorilor de artă cinematografică opera şi numele unuia dintre cineaştii români apreciaţi şi recunoscuţi internaţional.

Opera cinematografică de dinainte de 1989, cu filme precum: „Uşa” - 1966-1968, „Prea mic pentru un război atât de mare” - 1969, „Urmărirea” - 1970, „Dincolo de nisipuri” - 1973 – 1974, „Nu te teme Jacob” 1982, „ Un bărbat ca Eva” - 1984, „ Straniul obiect al iubirii” - 1987, „ Secretul peşterii de gheaşă” - 1989, a continuat  şi după 1990 cu filme precum „ Rosenemil – O tragică iubire” - 1993, „ Struma” - 2000, „Cocoşul decapitat”- 2007, „ Călătoria lui Gruber” -  2009 şi încă drumul continuă cu actualele proiecte.
 
După 1990, revenit în ţară, regizorul a putut să-şi continue opera şi să recurgă la reparaţiile necesare propriei opere, maltratate de legile comunismului, dar mai ales de „specialiştii” vremurilor.

Radu Gabrea este un artist complet, căci a regizat şi teatru („Cui îi e frică de Virginia Woolf” - 1996, „Maria Callas – La Divina” - 1997, etc.), şi documentare („Ultimele zile din viaţa Elenei Ceauşescu şi a lui Nicolae Ceauşescu”), şi operă,  şi seriale Tv, iar perioada 1964 – 1974 este legată definitiv de publicistică, prin analizele cinematografice referitoare la consacraţi ai cinematografiei mondiale precum Fellini, Vajda, Bergman, Antonioni, Hitchcock, ş.a.m.d.

Opera cinematografică a lui Radu Gabrea este complexă, profundă, duce dincolo de realităţile istorice, în căutarea libertăţii şi a unui mod de exprimare propriu, amprentat de dubla moştenire culturală familială.
Departe de glanţul dezlegărilor facile, de multe ori departe şi de tendinţele tematice şi cinematografice ale vremii, Radu GABREA a căutat în ghemul de date şi evenimente preexistente sau inventate, detaliul, evenimentul incipient, micile personaje şi întâmplări, generatoare de evenimente cu valoare istorică, tematică sau sentimentală.

La lansare:
Călin Stănculescu (stg.) şi Radu Gabrea (dr.)
„Radu GABREA, Biografia unei opere", de Călin Stănculescu, este o carte de artă în sine, în care detaliul biografic, istoric şi tehnic se află într-o simbioză perfectă cu prezentarea grafică de album de artă, lucru făcut posibil de autorul textului Călin Stănculescu şi specialiştii editurii: layout Irina Spirescu, editor Emil Stanciu, imagini Coş Aelenei, grafică şi DTP Irina Spirulescu, în coordonarea lui Arpad Harangozo.

Structura secvenţială a cărţii, având capitole distincte pentru fiecare domeniu de activitate, respectiv pentru confirmarea recunoaşterii internaţionale în domeniu, cu premii şi trofee obţinute de-a lungul timpului, defineşte omul şi opera în contextul filmografiei mondiale dar şi contextul social şi istoric al vremurilor.

O dată cu recenta lansare a volumului a fost lansat şi filmul biografic Radu Gabrea, realizat de Doru Doroftei, în care am apreciat apariţia autorului ca narator al propriilor evenimente şi documentarea cu numeroase imagini din arhiva personală a regizorului şi a filmografiei internaţionale.
 
Irina IOSIP
 

   

sâmbătă, 27 octombrie 2012

Înfricoşata călătorie...


"Înfricoșata călătorie", Irina IOSIP

sâmbătă, 13 octombrie 2012

Animacam Online Festival - 2012, Spain


CALL FOR SUBMISSION OF FILMS ANIMACAM FESTIVAL 2012, V th Edition

GENERAL ROULES

SUBMISSION OF FILMS: from OCTOBER 1 st to DECEMBER 31 th, 2012
NOMINATION OF FINALISTS: JANUARY 7 th, 2013
VOTING ON-LINE PUBLIC: from JANUARY 8 th to FEBRUARY 8 th, 2013
VOTING OFF-LINE SPECTATORS AT MUSEUM OF CONTEMPORARY ART GAS NATURAL FENOSA, in A Coruña: between 8 th - 9 th FEBRUARY, 2013
PRIZES WINNERS AT ANIMACAM ON-LINE AND OFF-LINE FESTIVAL 2012 will be announced on FEBRUARY 12 th, 2013
 
Prizes:
BEST ANIMATION DIRECTOR 2012:    1.000€
BEST ANIMATION FILM 2012:    1.000€
WINNERS OF THE SOLSTICES PRIZES 2012: AUGUST 30 th, 2013
BEST SCREEN PLAY 2012:    500€
BEST VISUAL EFFECTS 2012:    500€ 



Contact info:

Apartado 1.044
32080 · OURENSE
SPAIN
   info@animacam.tv

For a virtual look to the MUSEUM OF CONTEMPORARY ART GAS NATURAL FENOSA, in A Coruña http://www.youtube.com/user/animacamfestival
To check the Rules and the Entry Form, please click here: http://www.animacam.tv/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=28&lang=en
To Upload your Video, just log yourself through USER and follow easy steps. http://www.animacam.tv/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=53&lang=en 
See all information and regulations on: www.animacam.tv

marți, 9 octombrie 2012

The International Salt & Pepper Satirical Art Salon - Second Edition

   




REGULATIONS


The International Salt & Pepper Satirical Art Salon is held by „Salt & Pepper” Magazine for
visual arts and artists.


1. Themes

A. SALT and/or PEPPER
B. HUMAN BEING
We are expecting meaningful and cleaver works at high artistic level


2. Participants

All artists, professional or not, are invited to take part in the Salon, regardless of gender,
nationality or country of residence. The works can be send by the author himself, only


3. Works

May be done in black & white or in colour
Each participant may submit max. 3 (three) works on each theme
Good quality images of signed works
In JPG format, 400-800 KB/work, at Min. 300dpi resolution
Only works without text are accepted (text means one or more letters)
The participating works could have been previously published but not have won awards
No works with "adult content" will be accepted, regardless of their artistic quality.
Organizers own the right do not admit in the Salon works that may attempt against individual
and/or collective rights


4. Technique

Is free of choice of the artist, in two dimensions, such as: graphical art, painting, digital art,
cartoon, illustration etc.
No photographic art


5. Terms

Deadline of receiving works by e-mail: January 15 th, 2013
Deadline of receiving originals: December 25 th, 2012


6. Participation

Each participant will send in the message's body, in English language,
the following information:
name and surname & pseudonym
home address, e-mail, phone number and personal web-site
personal photo/cartoon self portrait, Max. 250KB at min. 300dpi
short biography
the list of works on each theme
Each work will be identifiable on the participant's lists by:
theme, position in the list of works, title, technique, dimensions,
price (in EUR) and the associated file name
The file names will be defined as following:
theme_international code of the country_name initial_surname initial_verification
code_position in the list of works
for example: Ion POPESCU from Romania, with his own code AZ5, the work is the second in
his own list of works on the B theme.
B-RO-I-P-AZ5-02
Note: the verification code, must be an own sequence of 3 (three) numbers and/or letters, on
the artist's choice, but an only one per artist
Do not send more 2 (two) e-mails containing works and information


7. Awards

Three prizes will be available per each theme
The prizes consist in exposure on the Salon's website of
name and surname, a short CV, personal photo/cartoon, works, technique, dimension,
price/work as following:
1st prize: 10 (ten) works + the awarded work
2nd prize: 5 (five) works + the awarded work
3rd prize: 3 (three) works + the awarded work
The Diplomas will be send by e-mail
The first ranked 25 (twenty five) works on each theme will be exposed on web-site,
awarded works including.
The works will be exposed if these respond to all criteria and condition mentioned
in this document.
A list of participants will be published as well
The Jury is entitled do not award one or more prizes according to their art's criteria.
The jury decision cannot be appealed.


8. Winners

Participants whose works are selected to be awarded will be notified by e-mail.
In max 30 days after announcing prizewinners, they must send their works using all
the above mentioned conditions.


9. Jury

Mr. Florian-Doru CRIHANĂ, Romania, President of the jury
Mr. Marcin BONDAROWICZ, Poland
Mrs. Irina IOSIP, Romania
Mr. Oleksy KUSTOVSKY, Ukraine
Ms. Yordanka SHIYAKOVA, Bulgaria


10. Submission address

International Salt & Pepper Satirical Art Salon
e-mail: salt.pepper.s1@gmail.com
for originals:
To: Irina IOSIP - For IS&PSAS Ed.2 - CP 196, OP 16, Bucharest, Romania


11. Other specifications

This regulations are mandatory.
The authors remains the owners of their original works if they do not send original works.
The Salon do not sell anything and does not involve and is not responsible in any business transactions
between authors and their beneficiaries.
The authors themselves will sell their works on buyer's request.
The authors who wont to participate into itinerant exhibitions will sent originals, these will not be returned.
The album of the Salon will be edited in electronic format, being available on Salon's web-site.
The participants turns over all rights of their work’s images to
International Salt & Pepper Satirical Art Salon and to “Salt & Pepper” Magazine and authorizes them
to exhibit, archive and publish those in the media and/or the Internet without limitations.
To promote The International Salt & Pepper Satirical Art Salon,
“Salt & Pepper” Magazine is entitled to use these later as printed materials with the name
of their author on these, without any compensation to authors.
The itinerant exhibitions will be announced in media and the artists will be informed about.

Participation in International Salt & Pepper Satirical Art Salon means the acceptance
of all of the above regulations.




sâmbătă, 6 octombrie 2012

Oraşul luminilor, Paris în anul 2012, octombrie



În acest an, în cadrul Nopţii Albe, eveniment ajuns la a 11-a ediţie, Laurent Le Bon, directorului artistic, aduce, printr-un progam foarte variat, multidisciplinar, un omagiu cosmopolitismului parizian, Sena devenind, pentru o noapte, personajul central ce ghidează spre şirul de locaţii de desfăşurare a evenimentelor începând de la colinele Chaillot şi sfârşind cu Ivry-sur-Seine

Panorama nocturnă a proximităţii Senei va putea fi admirată din 11 puncte de belvedere, centre de interes ale arhitecturii contemporane fiind puternic luminate cu această ocazie. Punctul cel mai înalt de observaţie fiind la etajul al 24-lea al Universităţii Marie Curie, situat la 70 metri înălţime.

Anul acesta, dintre obiectivele patrimoniului naţional pot fi vizitate: Palatul d’IÉNA, Sediul Adunării Naţionale cu colecţia de artă contemporană şi, în trecere, Palatul Bourbon.

În timpul plimbării pe malurile Senei, devenite pietonale pentru o noapte, pot fi întâlnite grupuri de poliţişti ai oraşului, dansând după o coregrafie specială - Julie Desprairies, în timp ce o instalaţie pirotehnică navighează pe fluviu asigurând dinamism vizual şi sonor peisajului nocturn.

În apropierea Point-Neuf, pietonii pot vedea strălucind de la o înalţime de 25 metri, cuvintele „Un soare în noapte”, parte a unei instalaţii cu neon concepută de artistul plastic Laurent Grasso.

Noutatea anului o reprezintă conferinţele şi programele de performance grupate sub denumirea „Noaptea Cunoaşterii", pe teme precum: caracteristicile filmelor lui Woody Allen (la Galeria de Paleontologie a Muzeului National de Istorie Naturală), sociologia artei contemporane şi de performanţă (la Fundaţia Ricard) sau anul 1979, ca reper de cercetare artistică (la Universitatea Paris Diderot şi Betonsalon, Centrul de Artă şi Cercetare).

Palatul Tokio prezintă un program performance. Ateliere de fabricat marionete sunt deschise în centrul muzeului, unde vizitatorii se pot întâni cu cele mai cunoscute marionete din Franţa.

"Ceasul" lui Christian Marclay va fi unul dintre momentele cele mai importante ale nopţii. Acest ceas cinematografic va indica ora în timp real, prin intermediul a zeci de clipuri extrase din filme şi serii celebre (ceasuri cu alarmă, ceasuri de mână, orlogii, fragmente de text  ilustrative etc.).

În cadrul evenimentului se vor delura şi proiecte de lumină şi muzică asociate evenimentului, susţinute de amatori sau artişti străini stabiliţi aici, ce se vor extinde şi în alte cartiere ale oraşului.

Creată la Paris, „Noaptea Albă” s-a extins şi în alte oraşe ale Franţei, din Europa sau din lume. De exemplu, în acest an, în cadrul Nopţii Albe Europene, artistul german Markus Hansen prezintă o instalaţie ilustrând în mod inedit trecerea de la lumină la întuneric (zi-noapte), iar ansamblul Amiens va susţine concerte în oraşele naţionale participante.

Noaptea Albă a devenit un eveniment internaţional, grupând o duzină de oraşe din întreaga lume, precum: Montréal, Oran, Riga ou Kyoto, la care s-au adăugat în 2012, alte două oraşe: Belo Horizonte şi Ottawa.
 
Irina IOSIP
  

vineri, 28 septembrie 2012

ICR nevoit să anuleze, începând cu 1 octombrie, proiecte culturale importante



Recenta reducere a bugetului Institutului Cultural Român produce daune culturii româneşti şi felului cum este văzută România în lume

Proiecte culturale programate cu mult timp în urmă sunt anulate în ultimul moment, precum participarea României la Bienala Internațională a Mediteranei aflată la cea de a doua ediţie, din 01 octombrie şi participarea României ca invitat de onoare la Seara de Gală a Festivalului Internațional „Renaissance” de la Yehiam.din 2 octombrie a.c.

Daunele se extind şi asupra celor care reprezentau ţara noastră în cadrul acestor manifestări, şi care, pentru proiectele în cauză au investit mult, material şi spiritual.

Se ştie că Bienala Internațională a Mediteranei are loc în orașul multicultural Sakhnin, din nordul Israelului. Evenimentul prezintă lucrări din creația unor artiști reprezentativi pentru țările din zona Mediteranei și a Mării Negre.

În acest an, România trebuia să prezinte:
-   Un proiect de pictură al artistului Florin Ștefan, lector la Universitatea de Artă și Design din Cluj Napoca, secția Pictură.
-   O serie de 10 lucrări video realizate de artiști români recunoscuți internațional: Iosif Kiraly, Mircea Cantor, Ion Grigorescu și alții.
-   Un proiect multi-discipliar de artă, design și dezvoltare socială durabilă sub cordonarea prof. univ. dr. Dragoș Gheorghiu, cunoscut specialist al secției Design de la Universitatea Națională de Artă din București.


La Seara de Gală a Festivalului Internațional „Renaissance” de la Yehiam ediția a XX-a, România a avut statutul de invitat de onoare, cu concertul ansamblului româno-francez Le Baroque Nomade. Repertoriul trebuia să cuprindă piese reprezentative din culegerea Codex Caioni.

Festivalul de muzică renascentistă „Renaissance” se desfășoară anual pe parcursul a 3 zile în perioada Sukkot-ului, în fortăreața medievală Yehiam. Situată în Galileea, fortăreața este ușor accesibilă pentru aproape toate localitățile din nordul Israelului.
  

vineri, 21 septembrie 2012

Când crezul se întrupează în faptă, interviu cu Ionuţ – Theodor Barbu


"...Salonul Mic Bucureşti a ajuns la ediţia a VI, un număr mic istoriceşte vorbind dar mare în contextul situaţiei economice actuale.

SMB, în ciuda denumirii are un scop înalt din punct de vedere al artei contemporane româneşti, având ambiţia de a propune publicului arta din toate domeniile vizualului plastic: pictură, sculptură, grafică, fotografie, instalaţie, tehnici mixte etc., reunind toate generaţiile în viaţă..."

 

 „Toate lucrurile si iniţiativele au un început, sunt generate de o voinţă, o putinţă şi au un scop. Dorinţa de a îmbogăţii existenţa culturală, de a creea spaţii vibrante, energetice, mi-au forţat consecvenţa de a dezvolta anual o asemenea întâlnire până la această a VI-a ediţie consecutivă.” 


Având în vedere participarea şi exprimarea artistică din acest an, cum aţi raporta-o la ediţiile anterioare? Am regăsit pe simeze mai puţini artişti în acest an, majoritatea însă au participat şi la ediţiile anterioare. Există o decantare calitativă a expunerii sau a subiectelor abordate? Se poate face o generalizare privind subiectele/stilurile mai des abordate de artişti în contextul temei generale impuse de Salon?

Ediţia acestui an a avut următorul stimul:
Îndemn meditativ:
Atunci când te loveşte talentul (dacă ai noroc – paranteză echivoc) trauma se transformă în satisfacţie. Statistic vorbind talentul este parşiv, loveşte din interior, uneori migrează, te amăgeşte sau te ocoleşte. Atunci cănd sălăsluieşte în tine te domină sau îl supui. Ce-ţi trece prin cap numai tu ştii, noi observăm, analizăm sau ignorăm vizualul comis. PS. Returul acestei experienţe se poate consemna şi prin interogaţia: Ce ţi-a ieşit pe mână ţi-a trecut prin cap? Mai gândeşte-te!”

Prin acesta, se responsabilizează actul autoexpunerii, se dublează filtrul „autocenzurii”, se decantează şi se selectează amprenta după care suntem identificaţi sau cu care ne identificăm.
Expoziţia a fost deschisă de Criticul de Artă Mihai Plămădeală.
Debutul SMB a fost onorat de 9 artişti iar în următoarele ediţii numărul a crescut semnificativ la peste 100 de participanti. Dintre aceştia o majoritate importantă s-a regăsit şi în ediţia acestui an. Din punctul meu de vedere, al celui care orchestrează toată această instalaţie, statistica stilurilor şi a modalităţile de lucru, etc. nu intră în zona mea de interes. Observ însă că exista în continuare o raportare la specificul tradiţional al tehnicilor artistice. SMB încurajează şi experimentul în complexitatea şi varietatea înţelesurilor sale. Îmi doresc ca acest lucru să se amplifice de la o ediţie la alta.”

Ce aduc nou generaţiile tinere în arta românească ? 
 
"Pot să observ, fără explicaţia riguroasă a unui istoric de artă, că noutatea se petrece mai degrabă la nivelul relaţionării, conectării cu viaţa contemporană, mai puţin în zona stilistică, new media sau, new materials."

Cum vedeţi implicarea artiştilor în arta de atitudine social-politică, curent prezent şi poate mult prea „curtat” în întreaga lume? Ce beneficii ar aduce aceasta artei şi culturii, în general?

"În termeni democratici, oamenii sunt liberi să gândească şi să actioneze în conformitate cu ceea ce se identifică, le este specific. A educa prin culturăreprezintă o formulă facilă, uzuală. Contează enorm cât de mult suntem noi dispuşi să fim receptivi la ceea ce ni se oferă sau să căutăm rezonanţe. Socio-politicul ne acaparează şi influenţează existenţa în diverse forme care se individualizează sub influenţa mass-media şi a trăirilor personale. Reflectarea acestui tandem în artă a fost, este şi va exista în continuare iar beneficiile sunt centralizate, explicate, dezbătute de sociologi, psihologi, istorici de artă, etc"

De ce consideraţi că este necesară o iniţiativă privată în acest domeniu?

"Iniţiativa privată creează concurenţă care la rândul ei generează calitate."

Câteva cuvinte despre conceptul şi organizarea Salonului, despre artă în general...

„Acesta se desfăşoară o dată pe an şi este deschis tuturor formelor de exprimare plastică  şi vizuală (desen, pictură, sculptură, obiect, colaj, arte decorative, fotografie, instalaţie, etc.). SMB încurajează şi promovează experimentul în toate formele sale. Mix-ul stilistic reprezintă caracteristică de bază a acestei manifestări. În cadrul fiecărei ediţii se propune o temă care funcţionează ca liant al discursului vizual expozitiv.”

Interviul este unul liber, mi-ar face plăcere să vorbiţi mai pe larg despre cine sunteţi Dvs., ce a generat ideea salonului, etc.

Sunt Absolvent al Academiei de Arte Plastice Bucureşti, Secţia Pictură, promoţia 1997. Activez în domeniul Artelor Vizuale sub influenţa permanentei experimentări. Sunt Preşedintele Asociaţiei ZervasArt.RO, Afiliată Federaţiei Române a Asociaţiilor, Cluburilor şi Centrelor UNESCO. Salonul Mic Bucureşti a fost iniţiat în dorinţa de a mă provoca şi a experimenta jocul (după propriile mele reguli) cu energiile altora. Aveam o nelinişte, cum va funcţiona Galeria ca spaţiu dinamic subiectiv, apt să absoarbă şi să suporte în acelaşi timp diversitatea modalităţilor de exprimare plastică şi vizuală prin armonizare - disociere, certitudine - contradicţie sau echivoc asumat/inconştient.
Tastele Accept / Reject aparţin fiecărui vizitator în parte.”


Câteva date în plus despre ultima ediţie a salonului, 2012, vă rog.

"La ediţia din acest an au participat 115 artişti listaţi în ordine alfabetică:
ION ANGHEL, IOAN-DELAMARE ATANASIU, MARIUS BARB, IONUȚ THEODOR BARBU,
OLIMPIA HINAMATSURI BARBU, ADRIANA BĂDESCU, CRISTIAN BĂDESCU, CĂTĂLIN BĂLESCU, IOANA LIGIA BOBOC, RĂZVAN BORȚEA, LASZLO BOTAR, DIANA BRĂESCU, ROZALIA BUDULAN, AUREL BULACU, MARCEL BUNEA, MARIANA CÂMPEANU, ANDREI CĂLINESCU, ILIE CHIOIBAȘ, TEODORA COLTOFEAN, EMIL CRAIOVEANU, PAULA CRAIOVEANU, CASIA CSEHI, MINERVA CUBASSA, ELENA DĂSCĂLESCU, ANCA FLORIANA DEACONU, VALERIA DIACONU, VALENTIN DUICU, CONSTANTINA DUMITRU, REKA CSAPO DUP, CRISTEA ELISABETA, PERSU EMILIA, CRISTIANA CĂLINESCU FODOR, VLAD IULIAN FODOR, VICTOR MARIUS FRĂȚILĂ, DANIELA FRUMUȘEANU, RODICA AVRAM GHEORGHE, AMELIA DIAMANDESCU GHERASIM, MARIN GHERASIM, PETRE EMANUEL GHERGU, CORNELIA GHERLAN, LUMINIȚA GLIGA, CONSTANTIN GRIGORUȚĂ, DANIELA GRÜNFELD, RAMONA LAZĂR ȚIBREA, SORIN IENULESCU, IOANA GEORGIANA ION, FELICIA IONESCU, IOANA ROXANA IONESCU, MIRELA IORDACHE, IRINA IOSIP, IURI ISAR, OANA-MAY ISAR, IRINA LIȘCA, PETRU LUCACI, ALINA MANOLE, OLIVIA MĂLINA MANU, MARIAN MARIA, CONSTANTIN MARINCEA, ILEANA DANA MARINESCU, COSMIN MATEI, FLORIN MOCANU, MIHAI MOLDOVANU, ȘTEFANA-RUXANDRA MUNTEANU, ANDREEA GEORGESCU NĂSTASĂ, DRAGOȘ FLORIN NEAGOE, COSTIN CONSTANTIN NEAMȚU, LISANDRU NEAMȚU, CRISTINA NEDELEA, VASILE POP NEGREȘTEANU, ALEXANDRU NESTOR, DORINA MITRICĂ NESTOR, MARIA NICULESCU, TRAIAN NIȚESCU, ION OPRESCU, LETIȚIA OPRIȘAN, CRISTINA OPRIȘENESCU, ALEXANDRU PAMFIL, DAN HORAȚIU PANAIT, ANA MARIA PANAITESCU, CARMEN ILEANA PARASCHIVESCU, COSMIN PAULESCU, OANA PAVELESCU, IOAN ORAȚIE PĂSCULESCU, LUMINIȚA PERȘA, MARIEA PETCU, RALUCA ANDREEA POPESCU, DAN POPOVICI, RADU POPOVICI, MARILENA SÂNC PREDA, VASILE RAȚĂ, SĂSĂRMAN IULIANA RADU, SANDU EUGEN RAPORTORU, DANIEL RĂGUȘITU, CRISTIAN ROȘEANU, ANDREI ROMOCEANU, LIVIU RUSSU, CONSTANTIN RUSU, ILIE RUSU, ANCA SĂVULESCU, MARIA MILITZA SION, ANCA FLORENTINA SMARANDACHE, IOANA ANDREEA STELEA, FLORIN STOENESCU, LIANA SVINȚIU, CLAUDIA TACHE, ILEANA ȘTEFĂNESCU, MIHAELA TODORAN, VALERIA TOFAN, VASILE TOLAN, IULIAN-DALIN TOMA, MIHAI UNGUREANU, CORNELIA UNTILOV, IOVAN EUGEN VASILE, BETI VERVEGA, NICOLAE ZÎMBROIANU."
Irina IOSIP

(N.A.: interviu realizat în mai, 2012)
 
Retrospectiva SMB:
SMB1, „PictoBrand.RO”, 16 martie - 1 aprilie 2007, Galeria NIT, Bucureşti. Eveniment organizat sub egida UAPR.
SMB2, „Secţiuni”, 13 - 27 octombrie 2008, Galeria Căminul Artei - Etaj, Bucureşti. Eveniment organizat de Asociaţia ZervasArt.RO în parteneriat cu UAPR.
SMB3, „Familia Cuboid”, 14 - 26 aprilie 2009, Centrul Artelor Vizuale, Căminul Artei - Etaj, Bucureşti. Eveniment organizat de Asociaţia ZervasArt.RO în parteneriat cu Asociaţia Filiala Pictură Bucureşti a UAPR.
SMB4, Imaginea corpului uman versus Geometrii subiective”, 19 – 30 Mai 2010, Centrul Artelor Vizuale, Căminul Artei (parter – etaj) Bucureşti. Eveniment organizat de Asociaţia ZervasArt.RO în parteneriat cu Asociaţia Filiala Pictură Bucureşti a UAPR.
SMB5, Fantasme”, 17 – 28 Martie 2011, Centrul Artelor Vizuale, Căminul Artei (parter – etaj) Bucureşti. Eveniment organizat de Asociaţia ZervasArt.RO în parteneriat cu Asociaţia Filiala Pictură Bucureşti a UAPR.
SMB6, „Ce-ţi trece prin cap şi-ţi iese pe mână?”, 27 aprilie –8 Mai 2012, Centrul Artelor Vizuale, Căminul Artei (parter – etaj) Bucureşti. Eveniment organizat de Asociaţia ZervasArt.RO în parteneriat cu Asociaţia Filiala Pictură Bucureşti a UAPR.

   

marți, 18 septembrie 2012

Stamps . Amprente


Autor: Irina IOSIP

miercuri, 12 septembrie 2012

The First International Small Graphic Biennial - Arad (BIG-AR-01), Romania 2012



Terms and Conditions
1.      The competition is open - every creator of graphic works is welcome to participate.
2.      The goal of the Biennial is promotion of small graphic art in various form of it.
3.      The organizers: Asociatia “Filiala din Arad a Uniunii Artistilor Plastici “, supported by  Asociatia “Filiala din Arad a Uniunii Artistilor Plastici “ and Primaria Arad, Consiliul Local Municipal Arad.
4.      4. Each author may submit  a maximum of 3 individually created works corresponding with the theme of the competition (free).
5.      The works shall not extend the size A4 format (30 x 21 cm).
6.      The back side of work: name and surname of the author, technique and year of creation and size (height x width).
7.      The works should be signed.
8.      The participant agrees with the reproduction of his/her submission in catalogs, printed communication, digital publications and articles in professional journals.
9.      All graphic techniques, also including mixed media printmaking techniques, original photographic and digital creations, are accepted.
10. Mounting: The graphic works may not be framed or be mounted on a secondary support.
11. Creation date: The participating graphic works need to have been designed in 2011 or 2012.
12. The biennial art preises will be selected by the jurry . The jurry is compose by visual artists and art critics.
13. All participants selected for the exhibition will receive a catalogue of exhibition.
14. At the end of the exhibition, in term of maxim 6 months, the art works will be returned  on the
expence of the organizers, excepting donations.

Application fee
There is a EUR 20 / 50 ron entry fee for all works.
 Payment by:
 lei  BCR Arad            RO 69 RNCB 0015030321540001
euro BCR Arad          RO 42 RNCB 0015030321540002
Manner of submission
15. The entries are delivered to the Uniunea Artistilor Plastici, Arad branch at the expense of the participants.
16. The entry must be accompanied by a clearly filled-out entry form together with information about the graphic works and about the maker of it (in Romanian or English please).
17. The works should be posted in safe packages, that exclude damage.

18. The parcel must include:
               - bank transfer receipt
               - clearly filled APPLICATION FORM
               - art works
19. The deadline for delivering works is:  10 october 2012 to the following address:
Galeria Naţională de Artă Delta
Str. Mihai Eminescu nr. 2
310086 ARAD, România

Best wishes,
Curators: Adrian Sandu
                Anamaria Şerban