OFELIA HUȚUL și UNIVERSUL SĂU,
în care „rezistența în fața ispitelor de orice fel, liniștea și armonia sunt PRIMORDIALE!”
Complexitatea unei expoziții aparținând unui artist crește o dată cu numărul, varietatea și intensitatea experiențelor vieții personale și profesionale, timpul fiind cel care cerne prioritățile și decantează ceea ce trebuie valorificat.
Un optimism (chiar dacă nu pare a fi) asociat cu o îndârjire a muncii și a căutărilor neîntrerupte, o duce pe foarte sensibila artistă în sferele superioare ale cunoașterii și înțelegerii lucrurilor, ca om și artist de recunoaștere internațională.
Chiar dacă opera sa de o viață artistică povestește îndeajuns și chiar mult mai mult despre Ofelia HUȚUL, vin momente când cuvintele artistei-poet pot exprima cel mai elocvent crezurile, scopurile și trăirile profunde care o impulsionează să continue, în același mod ca până atunci și parcă cu mai multă determinare, lupta sa mucenicească de cunoaștere și auto-cunoaștere prin artă și pentru artă.
„Într-un carusel care nu se oprește vreodată, pe calea vieții, presărată cu ascensiuni și căderi repetate, suntem antrenați într-o luptă continuă cu propriul sine pricinuită de neputința de a ne depăși condiția de oameni supuși greșelii, în pofida dorinței noastre de devenire spirituală.
În speranța de a ne supune firea și slăbiciunile, descoperim că avem nenumărate opțiuni prin care să accedem la purificare, dar felurite piedici ne obstrucționează înfăptuirea desăvârșirii și acest fapt aduce propriului nostru eu o suferință abisală. Paradoxal, tocmai această agonizare continuă ne conduce spre lumină. Cheia decodificării acestui concept se află în semnele, simbolurile și mesajele prezente în lucrările mele: firul-calea, scara-ascensiunea, plasa-captivitatea în propriul trup, nodurile-legăturile toxice inerente, pomul vieții- dorința de a ne redobândi locul din lumină, semnul întrebării-interogații existențiale, mărul mușcat - pierderea edenului...
Capetele-portrete, decopertate de forța și complexitatea angoaselor inerente, lasă la vedere labirintul prin care alunecă, învălmășite și confuze, gândurile noastre bune, dar și cele rele...
Iar ramele-ferestre (cu lucrări), pe care trecutul se odihnește asemeni obiectelor așezate pe geamuri, întocmai ca pe policioare rustice, semnifică soluții ideale prin care am putea să redevenim mai aproape de a fi perfecți, apropiindu-ne de divinitate, soluții pe care oricine le poate accesa: întoarcerea la izvoare, la o viață simplă, la tradiții, la clasicul românesc!
Vă invit, așadar, în universul meu, în care rezistența în fața ispitelor de orice fel, liniștea și armonia sunt PRIMORDIALE!”