sâmbătă, 27 aprilie 2024

Alina-Ondine SLIMOVSCHI ne răspunde

 

Salt & Pepper Magazine întreabă:

 

CE ÎNSEAMNĂ ARTA PENTRU DUMNEAVOASTRĂ?

Alina-Ondine Slimovschi, "Chasing the time', 2023,_acrilic_și_tuș_pe_pânză, 120x140cm

"Arta pentru mine înseamnă o permanentă căutare a sinelui, prin exprimarea plastică, prin adaptarea la tumultul schimbărilor permanente și rapide ale societății.

M-am regăsit în multe experiețe seculare, m-am regăsit în mitos și mitologie.
Reinterpretez și reintegrez valorile culturii omenirii în modalitatea și viziunea mea proprie. 

Mă cufund în abisul trăirilor mele, ale experiențelor mele, deloc ușoare, având încrederea că foarte mulți iubitori de artă și nu numai, se regăsesc în tematica lucrărilor mele. 

Arta pentru mine este modul meu de a trăi, de a simți, de a vibra, de a ma exprima, arta mea sunt eu însămi. Lucrările mele nu sunt explicite prin ele însele, este nevoie de multă atenție din partea privitorului pentru a decoda mesajele încifrate în simboluri. Convingerea mea este că o dată descifrate de către cel care și le apropriază ca sentimente, recunoscându-se pe sine în ipostaze, pe care de cele mai multe ori preferă să le ascundă pentru a nu fi acuzat în societate, reușesc să aduc o revelație binefăcătoare.

În general, utilizez portretul feminin ca vehicul arhetipal de sugerare al emoțiilor umane, gingasia și aparenta fragilitate a chipului dezvăluind însă ochii scrutatori care caută, ascund, acuză, suferă, se revoltă, luptă exprimând adevărata forță a feminității.

Urmăresc totodată să subliniez factorul de sensibilitate, de profunzime a trăirilor interioare, uneori manifeste, alteori interiorizate, pentru a nu se uita un element fundamental din existența noastră, emoția."


Alina-Ondine SLIMOVSCHI
Artist plastic