miercuri, 24 aprilie 2024

Crenguța Corina MACARIE ne răspunde

 

Salt & Pepper Magazine întreabă:

 

CE ÎNSEAMNĂ ARTA PENTRU DUMNEAVOASTRĂ?

 

Crenguța Corina Macarie, "Orizontul" - Premiul pentru pictură, Bienala "Ion Andreescu", 2012 / Buzău, ulei/pânză, 100x80cm

"Pentru mine arta este un portal către esența vieții în sine, către profunzimile umane .Ca artist m-am exprimat creativ în mai multe domenii ale artelor plastice precum pictura, sculptura și grafica, însă am dedicat cel mai mult timp picturii.

Astfel, pictura devine pentru mine o modalitate de a trăi și de a exprima esența vietii și a sentimentelor umane, într-un mod autentic și profund. Sentimentele redate de mine în pictură sunt o reflecție influențată de fluxul epic existent în mintea mea în acel moment al creației. Când stau în fața șevaletului memoria îmi devine un atelier al imaginilor iar gândirea mea realizează un proces de interpretare și reconfigurare a realității, determinându-mă să mă exprim într-un mod distinct.

Sunt impresionată de diversitatea și complexitatea vieții umane. Deslușesc în fiecare om un univers în sine și o poveste interesantă. Există o infinită varietate de trăiri, experiențe și aspirații care merită să fie explorate, pentru a înțelege profunzimea existenței umane în toate aspectele ei. În ochii fiecărei persoane deslușesc un univers aparte, cu căutări și descoperiri, care există dincolo de limitele materiei și timpului. La nivelul spațiului plastic, prin intermediul culorilor, formelor și texturilor, conturez universuri care caută să reflecte această complexitate, astfel, fiecare urmă pe care o las pe suprafața tabloului este expresia călătoriei mele interioare în procesul de cunoaștere și înțelegere a acestei lumi.

Comunicarea pentru mine este esențială iar procesul de lucru în fața sevaletului este cel în care vorbesc fără a folosi cuvinte, într-un mod sincer și liber, ceea ce-mi dăruiește un anumit confort psihic de neînlocuit.

În concluzie percep arta ca pe o modalitate de comunicare, o călătorie a sufletului, o oglindă a existentei umane și o expresie a varietății și profunzimii vieții."


Crenguța Corina MACARIE
Artist plastic, membru U.A.P.R. Filiala Brăila
Galați , 22 aprilie 2024